kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Polak i Amerykanin - jak kupują turystykę w sieci?
2014/7/21 0:00:00

Wakacje to tradycyjnie czas, kiedy częściej niż w innych okresach roku podróżujemy turystycznie. Częściej też korzystamy z różnych narzędzi, które ułatwiają dobór najlepszej oferty. Polacy szukając ofert wypoczynku korzystają najczęściej ze stron internetowych biur podróży i sprawdzają je w porównywarkach. Sprawdziliśmy jak w sieci kupują turystykę Polak i Amerykanin.

W celu znalezienia noclegu czy przelotu, przeciętny Amerykanin najczęściej odwiedza stronę internetową przewoźnika lub linii lotniczych, wynika z najnowszego badania Sociomantic Labs. Ten sposób wybiera 95 proc. osób odbywających podróże służbowe i rekreacyjne. Mniej popularne są serwisy skupiające wiele ofert w jednym miejscu. – Z naszych badań wynika, że w USA z tzw. porównywarek ofert, częściej korzystają klienci indywidualni niż biznesowi. Mniejsza popularność tego typu rozwiązań wśród firm może być spowodowana uczestnictwem w programach lojalnościowych, otrzymywaniem zniżek i rabatów firmowych od konkretnych biur podróży lub przewoźników, z których usług te firmy często korzystają. Na takie benefity nie mogą natomiast liczyć klienci indywidualni. Częściej więc szukają atrakcyjnych ofert właśnie w porównywarkach – wyjaśnia Maciej Wyszyński, Dyrektor Zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią w Sociomantic Labs. 52 proc. badanych Amerykanów z grupy biznesowej deklaruje również, że wygoda i komfort podróży np. dogodne zestawienie połączeń, przeważają nad samym kosztem. Ponadto, dla wszystkich podróżujących Amerykanów, ważna jest dostępność posiłków, za które prawie 80 proc. z nich, jest w stanie dodatkowo zapłacić. Skróceniu uległ również czas między dokonaniem rezerwacji a wyjazdem – klienci biznesowi coraz częściej korzystają z ofert last minute (rezerwacja składana najpóźniej na 3 tygodnie przed wyjazdem). W przypadku podróży prywatnych jest zaś odwrotnie - koszty okazały się najważniejsze, co stwierdziło aż 58 proc. osób, biorących udział w badaniu, komfort był ważny tylko dla 21 proc. Klienci indywidualni w USA również wolą zaplanować swoją podróż znacznie wcześniej niż klienci biznesowi, czyli rzadziej korzystają z ofert typu last minute.

Polacy wolą last minute i wysoki standard

Rodzimym turystom w kwestii wyjazdów na 3 tygodnie przed terminem, bliżej jest do biznesmenów z USA, niż tamtejszych urlopowiczów. Jednak dla Polaków ważne są nie tylko koszty, ale także komfort podróży. Coraz chętniej więc poszukują ofert last minute w określonym standardzie (ok. 54 proc.), korzystając przy tym z pomocy porównywarek ofert.

Potwierdzeniem tego faktu są dane od multiagenta turystycznego, będącego jednocześnie największą porównywarką ofert z opcją rezerwacji – Travelpanet.pl, z których wynika, że w 1. kwartale 2014 liczba transakcji w serwisie wzrosła aż o 105 proc., w porównaniu do sytuacji w analogicznym okresie sprzed roku. Na wakacjach, bardziej niż Amerykanie, Polacy cenią sobie komfort, gdyż aż 63 proc. wyjeżdżających za granicę, wybiera obecnie hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Podobnie jest z wyborem posiłków. Ponad 76 proc. Polaków rezerwujących podróże, wybiera opcję all inclusive (wszystkie posiłki w cenie).

Jak oferty szukają podróżujących?


Zarówno Polacy, jak i Amerykanie szukanie ofert wyjazdów rozpoczynają w internecie. Według badania Sociomantic Labs, w USA zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi coraz częściej korzystają z oferty wyjazdu zawartej w przekazie reklamowym, gdy jest ona dostosowana do ich indywidualnych preferencji, tzw. personalizacja przekazu reklamowego. – Dopasowanie reklamy pod kątem zainteresowań danej osoby, a także przyznanie dodatkowych benefitów (np. zniżki, promocje itp.) sprawiają, że aż 59 proc. badanych, deklaruje większą chęć skorzystania z takiej oferty – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Co ciekawe, nie tylko Amerykanie, ale także Polacy chętniej korzystają z reklam ze spersonalizowanymi ofertami podróży. Skuteczność tego rozwiązania potwierdza Travelplanet.pl. Według tego największego multiagenta turystycznego, taki przekaz reklamowy spotyka się z zainteresowaniem i aprobatą klientów. Dzięki reklamie osobistej (ang. programmatic), w 1. kwartale 2014 firma odnotowała 190-procentowy wzrost liczby transakcji w tym kanale sprzedaży, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Dodatkowo, oferty przygotowane w oparciu o zaawansowaną analizę danych, spowodowały zmniejszenie aż o 40 proc. kosztu (kwartał do kwartału) pozyskania nowego klienta w tym kanale sprzedaży, dzięki dokładnemu rozpoznaniu preferencji klientów i budowaniu lojalności wobec marki.

Niezależnie od kraju zamieszkania czy celu podróży, turyści szukają ofert przede wszystkim w internecie. Najczęściej odwiedzają strony touroperatorów i przewoźników, ale też coraz chętniej porównują oferty w porównywarkach. Wśród tak dużej ilości dostępnych możliwości znalezienie atrakcyjnej oferty może nie być łatwe. Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie, proponujące spersonalizowane oferty, które zdobywają coraz większą popularność również w Polsce.


()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: turystyka, urlop, wakacje


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»