Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga dotycząca reklamy basenów należących do MOSiR w Lublinie. Na billboardach przedstawiono kąpiące się w basenie kobiety i wizerunek foki, a wszystko podpisano hasłem „Pływaj z foczkami”.
Składający skargę (jego danych nie ujawniono) uznał, że reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, a MOSiR naruszył art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy. „Jako osoba od lat zajmująca się problematyką równości płci i przeciwdziałania dyskryminacji jestem zbulwersowany kontekstem, w jakim reklamuje się nowe obiekty sportowe przeznaczone dla lublinian. Hasło "Pływaj z foczkami" w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia. Słowo "foczka" jest w języku młodzieży pogardliwym określeniem kobiety, koncentrującym się jedynie na jej walorach seksualnych. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekst nieprzypadkowo” tłumaczył skarżący.
Przedstawiciele MOSIR-u w Lublinie wyjaśnili, że aby zachęcić dzieci i dorosłych do korzystania z pływalni zakupiono... duże i małe dmuchane foczki. Są one bezpłatnie udostępniane na basenie i pomagają dzieciom w nauce pływania. Na terenie basenu udostępniane są również foczki pluszowe, którymi bawią się przychodzące tu dzieci.
W związku ze złożonymi wyjaśnieniami Komisja Etyki Reklamy oddaliła złożoną skargę. Zespół Orzekający uznał, że reklama nikogo nie dyskryminuje, a zastosowane w niej hasło odnosi się do prowadzonej na basenie działalności.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »