Codzienne drobne przyjemności przynoszą więcej zadowolenia kadrze zarządzającej niż gospodyniom domowym - wynika z badania „Piramida Przyjemności Polaków". przeprowadzonego na zlecenie marki Lipton.
40,3% pracowników umysłowych i 39,1 % z kadry zarządzającej wskazuje na oglądnie telewizji jako przyjemność, z której najtrudniej byłoby im zrezygnować. Co warto podkreślić, wśród gospodyń domowych tę czynność wymienia tylko 28,6%. Osoby zapracowane większą wagę przywiązują także do celebrowania chwili przy ulubionej herbacie (31,5%).
- Wyniki raportu przeczą stereotypowi współczesnego menedżera, który w powszechnym mniemaniu relaksuje się przy bardziej wyszukanych czynnościach, jak gra w squash lub tenis. Jak się jednak okazuje kadra zarządzająca to ta grupa zawodowa, która najbardziej docenia chwile relaksu spędzone przy ciekawym programie telewizyjnym z filiżanką pachnącej herbaty. - mówi Maja Medowska, organizator projektu, przedstawiciel marki Lipton.
Różnice w postrzeganiu drobnych przyjemności pomiędzy różnymi grupami zawodowymi wynikają przede wszystkim z trybu pracy i przebiegu codziennych obowiązków. - Osoby zapracowane, które nie mają dużo wolnego czasu, czerpią więcej zadowolenia z celebrowania drobnych przyjemności, ponieważ kojarzą się im one z chwilą wytchnienia i oderwania od codziennych zadań. - komentuje Maja Medowska.
„Piramida Przyjemności Polaków" to badanie przygotowane przez markę Lipton. Jego celem jest zbadanie, w czym Polacy odnajdują codzienne przyjemności oraz podkreślenie ich znaczenia w życiu codziennym. Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 23-25.04.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1076 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Dane nie sumują się do 100, gdyż ankietowani mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »