kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Badanie „Młode Polki z wielkich miast”
2008/4/29 23:00:00

Na początku roku przeprowadzono badanie dotyczące stylu życia, postaw oraz zachowań Polek z wielkich miast w wieku od 18 do 25 lat. Wykazało ono zaskakujące zmiany w nastawieniu i podejściu młodych kobiet do życia. Potwierdziło też fakt ukształtowania się i konsolidacji nowej grupy pokoleniowej - egeneracji.

Dotychczas e-generacja oznaczała jedynie pokolenie ludzi żyjących w dobie Internetu. Przeprowadzone jakościowe, pogłębione badania pokazały jednak, że przynależność do nowego pokolenia, czyli dojrzewanie i życie w dobie nowoczesnych technologii, znacząco wpłynęła na ukształtowanie nowych wzorów kobiecości wśród kobiet w przedziale wiekowym 18-25.

E-generacja to niepewni mężczyźni oraz silne i świadome kobiety. Stabilizacja i bezpieczeństwo to atrybuty pożądanego życia. Kobiety są wielozadaniowe, pełniąc kilka ról jednocześnie. Na pierwszym planie jest „rodzinność” i „kobiecość”, ponieważ w przyszłości zamierzają harmonijnie godzić zawodową i prywatną sferę życia, będąc świetnymi pracownikami i idealnymi matkami. Na dalszym planie znajduje się kariera, która jest ważna, ale nigdy nie za wszelką cenę. Własna atrakcyjność to wygląd zewnętrzny i osobowość. „Po raz pierwszy od długiego czasu spotykam się z wynikami badań, w których bezpieczeństwo finansowe nie jest utożsamiane z karierą. To naprawdę interesujący aspekt” – powiedział Tomasz Sobierajski, socjolog, dziennikarz, wykładowca akademicki, autor wielu publikacji i raportów z badań dotyczących zagadnień społecznych. „Warta zauważenia jest również tendencja rodzącego się coraz większego szacunku dla tzw. zwykłych zawodów. Kiedyś ceniono jedynie zawód lekarza czy adwokata, potem dołączyli do nich prezesi i dyrektorzy - tzw. ludzie sukcesu. Tutaj, spotykamy się z uznaniem dla takich zawodów jak: kosmetyczka, sprzedawca czy masażystka. Ważne jest tylko to, by dany zawód wykonywać dobrze. To na prawdę nowe podejście, nowego pokolenia” – dodaje.

Najbardziej zaskakujące wnioski dotyczyły jednak sfery życia prywatnego. Okazało się bowiem, że w efekcie wczesnego wejścia w okres inicjacji alkoholowej, seksualnej i imprezowej, dziewczyny poszukują względnego „wyciszenia”, co zbliża je do lifestylu obecnych 30-latek. I najważniejsze, stały partner dla e-generacji to norma, symbol stabilizacji, czego dowodem ma być pierścionek zaręczynowy na palcu, niekoniecznie oznaczający przyszłe małżeństwo. „Przyznam szczerze, że mimo swoich licznych spotkań z różnymi kobietami w „Mieście Kobiet” (TVN Style), wyniki badań były dla mnie zaskoczeniem. Okazało się, że młode kobiety to fajne, rozsądne dziewczyny. Ciągle zapominamy, że to, o co myśmy cały czas walczyły, one maja od zawsze. Powrót do wartości konserwatywnych na pewno poskutkuje pewnym odwrotem w postawach następczyń e-generacji. Ale na tym przecież polega równowaga w społeczeństwie” – tak skomentowała badania Marzena Rogalska.

Badanie „Młode Polki z wielkich miast” przeprowadzone zostało na przełomie lutego i marca 2008 roku przez firmę doradczą, specjalizującą się w strategiach i innowacjach marketingowych - Stratosfera. Inicjatorem badań była agencja Headlines Porter Novelli.





 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: Headlines Porter Novelli, Polki, badanie, e-generacja, masta


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »